Eкспeрти Інституту дoсліджeнь aвтoринку прoaнaлізувaли стaтистику рeєстрaцій трaнспoртниx зaсoбів в Укрaїні у липні й визнaчили нaйпoпулярніші мoдeлі у трьox сeгмeнтax http://sofiyivka.org.ua/podribnyuvachi-ta-myasorubki-osoblivosti-viboru aвтoбусів: імпoрті вживaниx, внутрішніx пeрeпрoдaжax тa купівлі нoвиx.
Динaмікa ринку aвтoбусів
У липні 2024 рoку укрaїнські пeрeвізники придбaли 621 нoвий тa вживaний aвтoбус. Цe нa 27,1% мeншe, ніж зa aнaлoгічний пeріoд минулoгo рoку, aлe нa 2,8% більшe, ніж булo у чeрвні-2024. Пік тoргів у сeгмeнті aвтoбусів припaв нa сeрeдину літa минулoгo рoку, дaлі пoпит нa цeй видимость пaсaжирськoгo трaнспoрту знижувaвся, після чoгo у лютoму цьoгo рoку відбулoся нeвeликe зрoстaння тoргів, якe нa пoчaтку вeсни змінилoся нa знижeння oбсягів, якe пeрeрвaлoся лишe у трaвні, ймовірно вследствие «переписування» транспорту, і далі любое прийшло до рекордно низьких значень у червні та липні.
Вслед окремими підсегментами динаміка торгів автобусами виглядає наступним чином (у порівнянні минулий місяць после місяця що йшов вперед ним, М-М, та минулий місяць задолго. Ant. с аналогічного місяця минулого року, Y-Y):
- Внутрішні перепродажі: +1,6% M-M, -28,3% Y-Y
- Імпорт вживаних: -19% M-M, -44% Y-Y
- Імпорт нових: +208,3% M-M, +131,3% Y-Y
- Вироблені в Україні: -14,3% M-M, -31,4% Y-Y
Більшість автобусів було куплено возьми внутрішньому ринку: 5019 шт., що склало 82% від загальної кількості.
З-из-за кордону привезли 8,2% вживаних автобусів від загальної кількості: 51 шт.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 61 новий библиобус: 24 з цього числа були виготовлені ли переобладнані в Україні (3,9%), решта 37 шт. (6%) прибули із-из-за кордону.
Найпопулярніші автобуси получай внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси сверху базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 138 стукко. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних (авто)машина.
На другому місці БАЗ «Еталон» А079 з результатом 55 машин. Нате третьому — «Богдан» А-092 (36 шт.), получи и распишись четвертій позиції Volkswagen LT (27 шт.).
П\’яте місце, з кількістю 24 автобуси, посів Iveco Daily.
Загалом возьми внутрішньому ринку більшість належить автобусам малої та середньої місткості.
- Mercedes-Benz Sprinter — 138 шт.
- БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» — 55 шт.
- Дана/Ataman A-092 — 36 шт.
- Volkswagen LT — 27 шт.
- Iveco Daily — 24 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 14 шт.
- Щель 3205 — 14 шт.
- Volkswagen Crafter — 13 шт.
- Mercedes-Benz TN/T1 — 13 шт.
- Mercedes-Benz T2 — 9 шт.
- Рута 20 — 7 шт.
- VanHool T9 — 6 шт.
- Neoplan Cityliner — 6 шт.
- Ford Transit — 6 шт.
- Метан 3221 «Газель» — 6 шт.
- Mercedes-Benz Tourismo — 5 шт.
- Рута 25 — 5 шт.
- Богдаша/Ataman A-093 — 5 шт.
- Van Hool A3 — 4 шт.
- Solaris Urbino — 4 шт.
Середній вік автобусів, котрі продавали для внутрішньому ринку у липні, склав 19,7 року.
Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-вслед за кордону
Внаслідок значної кількості законодавчих обмежень, із-следовать кордону сьогодні привозять небагато автобусів. Получи такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту никак не нижче «Євро-5» (з наступного року — «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший получи автобуси віком понад 8 років, що потеть їх імпорт економічно невигідним.
У липні в цьому підсегменті першість отримали автобуси в базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 13 шт. Возьми другому місці міський Mercedes-Benz Citaro (6 шт.).
Третє місце у VanHool T9 (4 шт.), яке він ділить з «бусом» Iveco Aptineo з аналогічною кількістю 4 новоприбулих машини. Вслед таким принципом четверта позиція дісталася ще двом моделям — Volkswagen Crafter та Mercedes-Benz Vario, адже вони потрапили в першу реєстрацію в однаковій кількості — сообразно 3 шт. кожна. Відповідно п\’яте місце ділять хоть шість моделей, побачити які можна получай інфографіці, що нижче.
- Mercedes-Benz Sprinter — 13 шт.
- Mercedes-Benz Citaro — 6 шт.
- VanHool T9 — 4 шт.
- Iveco Aptineo — 4 шт.
- Volkswagen Crafter — 3 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 3 шт.
- VDL Citea — 2 шт.
- VDL Ambassador — 2 шт.
- Van Hool TX — 2 шт.
- Setra 400-Series — 2 шт.
- MAN Lion\’s City — 2 шт.
- Ford Transit — 2 шт.
- VDL Jonckheere — 1 шт.
- VDL Bova Lexio — 1 шт.
- Mercedes-Benz Tourismo — 1 шт.
- Mercedes-Benz Tourino — 1 шт.
- MAN Lion\’s Regio — 1 шт.
- MAN Lion\’s Coach — 1 шт.
- Van Hool A3 — 4 шт.
- Solaris Urbino — 4 шт.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-по (по грибы) кордону вживаними, склав 12,2 року.
Найпопулярніші нові автобуси
Першість у підсегменті нових машин на пасажирських перевезень отримав Ford Transit, яких було подано получи и распишись першу реєстрацію у кількості 29 стукко.
Друге місце у звиклого «містянина» Боган/Ataman А-092 (10 шт.). Третій — Mercedes-Benz Sprinter, проданий у кількості 4 шт.
Четверта позиція у БАЗ А081 «Еталон» (3 шт.). П\’ята сходинка зайнята відразу трьома моделями — Fiat Ducato, СКС-IVML110-22CB та Богданка/Ataman А-093, які були продані у кількості 2 шт. кожен. Усі інші моделі з нульовим пробігом розійшлися после одному екземпляру.
- Ford Transit — 29 шт.
- Богданка/Ataman A-092 — 10 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 4 шт.
- БАЗ А081 «Еталон» — 3 шт.
- Fiat Ducato — 2 шт.
- СКС IVML110-22CB — 2 шт.
- Богдаша/Ataman A-093 — 2 шт.
- Temsa Prestij SX — 1 шт.
- JAC Sunray — 1 шт.
- Ford Aerostar — 1 шт.
- Avtosnab AVSW-06 (получи и распишись базі Volkswagen Crafter) — 1 шт.
- СТМ Батман-05-06 (на базі Renault Master) — 1 шт.
- СКС FTFBD-18 — 1 шт.
- Рута 22 — 1 шт.
- ЗАЗ A09 — 1 шт.
- Еталон А084 — 1 шт.