Нeвeличкий кoнфлікт мexaніків сeрвіснo-рeмoнтниx цeнтрів Tesla стoсoвнo відмoви рoбoтoдaвця підписувaти кoлeктивний дoгoвір пoчинaє пeрeрoстaти у нaціoнaльний стрaйк: дo прoтeстувaльників приєднуються прaцівники іншиx гaлузeй і сфeр.
Tesla Sweden відмoвляється підписувaти кoлeктивний дoгoвір з мexaнікaми свoїx швeдськиx сeрвіснo-рeмoнтниx цeнтрів ужe дaвнo. Кoнфлікт нaрoстaв з рoку в рік.
Тeрпeць увірвaвся й дійшoв дo eкспaнсивнoгo стрaйку нaприкінці жoвтня. Після бaгaтьox рoків намагань змусити Tesla підписати колективний договір, національна профспілка IF Metall закликала механіків припинити роботу. Сервісні центри автовиробника зупинилися.
Відносно маломерка група зі 130 механіків Tesla під патронатом профспілок «поставила держи вуха» усю країну. Солідарними з ними стали навіть поштарі та докери портів.
Профспілка працівників сфери послуг і комунікацій (Seko) заявила в нинішній понеділок, що вона нате знак солідарності більше никак не буде обробляти пошту автовиробника.
Як повідомляє Euronews, тепер відправлення автовиробника лежатимуть в складах, сервісні центри никак не отримають замовлені важливі запчастини, необхідні к ремонту та обслуговування.
Без- лишилися осторонь і шведські докери. Вони оголосили, що мало-: неграмотный розвантажуватимуть автомобілі Tesla у кількох портах. Після того, як це мало-: неграмотный спрацювало, вони заблокували в (видах Tesla всі порти країни.
Профспілки в дальнейшем зубасті, вміють зорганізуватися. Підтримати механіків Tesla взялися навіть прибиральниці: працівники технічного обслуговування всієї країни сказали, що відмовляються прибирати приміщення Tesla.
Профспілка IF Metall повідомила, що раньше страйку доєдналася компанія Hydro Extrusions у Ветландії. Затем припинили виробництво компонента пользу кого автомобілів Tesla саме минуя солідарність з колегами й вимогою примусити головний офіс автовиробника підписати колективний договір.
IF Metall готова накануне переговорів з Tesla Sweden, але спустя некоторое время усіляко уникають ділової розмови. У вівторок, 21 листопада, получи засіданні Контрактної ради IF Metall усі делегації підтримали працівників Tesla, взявши вплоть до рук спеціально виготовлені листівки солідарності.
«Цей конфлікт стосується зарплат, пенсій і страхування наших співробітників, які працюють у Tesla. Але по мнению суті, це також і захист всієї шведської моделі ринку праці. У Швеції профспілки та роботодавці вместе домовляються про заробітну плату та умови праці під полоса переговорів щодо колективного договору», — каже правитель національної профспілки IF Metall Марі Нільссон.
Шведська натурщик ринку праці — одна з найкращих у Європі. ЇЇ основою є колективні договори, из-за якими профспілки та роботодавці визначають убеждения гри на ринку праці, безо втручання держави та політиків.
Члени профспілки затем платять внески й знають, после що вони платять: приблизно дев\’ять із десяти працівників охоплені колективним договором і захищені ним. Якщо такого договору немає, так працівник позбавлений багатьох стимулів.
В соответствии с-перше, заробітна плата в компаніях, дескать немає колективного договору, нижча ради середню від угод в цілому по мнению автопрому. По-друге, безо колективного договору щорічне підвищення заробітної плати безвыгодный гарантується. Також вони далеко не мають можливості отримати гідну пенсію, мало-: неграмотный мають фіксованого робочого часу та багато іншого.
Є ймовірність, що у Швеції національна хвиля проти адміністрації Tesla може перекинутися сверху завод автовиробника у Німеччині, мол вже уважно спостерігають после перебігом подій у сусідів. Дійшла інформація й для завод Tesla в США, мол працівники також невдоволені умовами праці.