Дeржaвний дoрoжній нaукoвo-дoслідний інститут ствoрив інфoрмaційний дoвідник з пeрeлікoм нaйпoширeнішиx рoбіт з eксплуaтaційнoгo утримaння aвтoмoбільниx дoріг зa міжнaрoдним стaндaртoм CESMM4. Прo цe пoвідoмив зaступник міністрa розвитку громад, територій та інфраструктури України у Мустафа Найєм.
Зазначається, що в довіднику роботи закодовані вслед Стандартним методом вимірювання в цивільному будівництві (CESMM4) — це власть) полегшити перехід від застарілих норм раньше сучасних, визнаних у 138 країнах.
Кодування CESMM дозволяє максимально чітко описати в кошторисі роботи, які если виконувати підрядник. Відтак застосування методу дозволяє уникати корупційних ризиків у реалізації проєктів дорожнього будівництва.
«Якщо дуже общедоступно, то CESMM — це класифікатор видів будівельних робіт, які має виконати підрядник. Коди чітко й понятно визначають вартість, перелік та обсяг замовлених робіт. CESMM використовується в різних формах контрактних документів.
Во (избежание фахівців галузі довідник, який створила Експертна радость, є своєрідною шпаргалкою, яка власть) полегшити роботу. Автори довідника залишили можливість коментувати наряд та удосконалювати, якщо це знадобиться», — зазначив Найєм.
Він додав, що принципи ціноутворення в дорожній галузі змінюють аби всі процеси відбувались прозоро.
«Перехід получи міжнародно визнаний метод дає можливість розвитку интересах дорожнього будівництва в Україні, а интересах компаній з усього світу — зрозумілі алгоритми роботи возьми українському ринку і рівні умови на участі в проєктах», — наголосив шихтмейстер.
Фахівці ДерждорНДІ вже завершили переклад українською мовою CESMM4. Україномовну версію класифікатора оприлюднять вже в січні.