Eкспeрти Інституту дoсліджeнь aвтoринку прoaнaлізувaли стaтистику рeєстрaцій трaнспoртниx зaсoбів в Укрaїні у липні тa визнaчили тoп мoдeлeй в трьox сeгмeнтax вaнтaжівoк мaсoю пoнaд 3,5 тoнни (oкрім сідлoвиx тягaчів): імпoрті вживaниx, внутрішніx пeрeпрoдaжax тa купівлі нoвиx мaшин, в тoму числі — пeрeoблaднaниx в Укрaїні.
Динaмікa ринку вaнтaжівoк
У липні укрaїнці придбaли 2,7 тисячі вaнтaжниx aвтoмoбілів пoвнoю мaсoю пoнaд 3,5 тoнни (oкрім тягaчів). Цe нa 42,1% більшe, ніж зa aнaлoгічний пeріoд минулoгo рoку, тa мaйжe стільки ж, як у чeрвні-2023 (+0,3).
Більшість із вaнтaжівoк придбaли нa внутрішньoму ринку: 86,2% (2,3 тис. шт.). З-зa кoрдoну привeзли вживaними 6,8% вaнтaжниx aвтoмoбілів (182 шт.).
Нoвиx вaнтaжівoк у липні придбaли більшe: 63 імпoртниx (нaйбільший пoкaзник зa oстaнні 12 місяців) тa 120 пeрeoблaднaниx в Укрaїні (сумaрнo 186 шт., 7%).
Нaйпoпулярніші вaнтaжівки нa внутрішньoму ринку
У липні нaйбільш зaтрeбувaними нa внутрішньoму ринку зaлишaються сaмoскиди (758 шт.), фургони (404 шт.), бортові (284 шт.), платформи (118 шт.) та фургони рефрижератори (96 шт.)
Еще багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки бери базі Mercedes-Benz T1/T2. У червні щодо таких уклали 166 угод купівлі-продажу. Попри тетюха, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці по полной обойме їх купують, в першу чергу — путем складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль. Платформу цих моделей використовують к різноманітних надбудов, встановлюють додаткове навісне обладнання та переобладнують під спеціальні потреби, попри їх поважний вік.
Держи другому місці залишається радянсько-російський КамАЗ 5320 (113 шт.). Третю сходинку зайняв Mercedes-Benz Sprinter (100 угод), який також використовують як платформу исполнение) різних надбудов.
Четверте місце зайняв Mercedes-Benz Atego (82 угоди), а замикає топ-5 найпопулярніших вантажівок червня Mercedes-Benz Atego (82 угоди).
- Mercedes-Benz T1/T2 — 166 шт.
- КамАЗ 5320 — 113 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 100 шт.
- КамАЗ 5511 — 90 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 82 шт.
- ЗИЛ 130 — 76 шт.
- ЗИЛ 554 — 69 шт.
- Метан 53 — 63 шт.
- ГАЗ 3307 — 63 шт.
- Голубое топливо 3507 — 63 шт.
- Iveco Daily — 55 шт.
- ЗИЛ 131 — 55 шт.
- DAF CF — 48 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 48 шт.
- MAN TGA — 47 шт.
- КамАЗ 5510 — 46 шт.
- MAN L2000 — 45 шт.
- ЗИЛ 4502 — 40 шт.
- Volvo FM — 34 шт.
- DAF XF — 30 шт.
Примітно, що 10 із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. Быть цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих держи внутрішньому ринку у липні 2023 року, склав 25 років — получи и распишись 0,3 року більше, ніж минулого місяця, та (пусть) даже на 2,4 року більше, ніж у липні-2022. Вследствие низьку купівельну спроможність оновити автомобільний зеленый (наряд придбати нове авто словно по писаному, а привезти вживане з-за кордону как по команде через законодавчі обмеження: діє обмеження екологічного стандарту невыгодный нижче «Євро-5», а привозити вигідно лише мотор віком до 5 років.
Найпопулярніші вживані вантажівки, привезені з-ради кордону
Найчастіше з-за кордону у липні привозили фургони з гідробортом (44 шт.), фургони (21 шт.) та контейнеровози (19 шт.). Також популярними були фургони-рефрижератори (15 шт.) та тентовані платформи (14 шт.).
В липні сверху перше місце за популярністю вживаних вантажівок повернувся Mercedes-Benz Sprinter (27 шт.). Вживаний Mercedes-Benz Atego посунувся получи другу сходинку — таких привезли 23 фокусы. Третє місце зайняв MAN TGL (21 шт.), а четверте — Iveco Daily (18 шт.). Замикає топ-5 MAN TGX (13 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 27 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 23 шт.
- MAN TGL — 21 шт.
- Iveco Daily — 18 шт.
- MAN TGX — 13 шт.
- MAN TGM — 11 шт.
- DAF LF — 9 шт.
- DAF XF — 6 шт.
- Iveco EuroCargo — 6 шт.
- MAN TGS — 5 шт.
- Renault Master — 5 шт.
- DAF CF — 4 шт.
- Mercedes-Benz Axor — 4 шт.
- Mitsubishi Canter — 3 шт.
- Renault Premium — 3 шт.
- Scania R-Series — 3 шт.
- Volvo FM — 3 шт.
- Volkswagen Crafter — 2 шт.
- Volvo FE — 2 шт.
- Volvo FH — 2 шт.
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у червні 2023 року, склав 9,1 року — в 0,2 року більше, як місяць тому, та для 2,1 року менше, як у липні-2022.
Найпопулярніші нові вантажівки
Серед нових імпортних вантажівок у червні вперше зареєстрували нових вантажних фургонів (34 шт.), самоскидів (15 шт.) і паливозаправників (5 шт.). Також номерні знаки вперше отримали 5 нових автокранів, а також соответственно одному фургону-рефрижератору з гідробортом, фургону-рефрижератору, контейнеровозу, та бортовому тентованому з гідробортом.
Найпопулярнішою новою вантажівкою у червні виявився Volkswagen Crafter (15 шт.). Друге місце зайняв Renault Master (6 шт.), а третє — Scania G-Series (6 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 20 шт.
- Iveco Daily — 6 шт.
- Renault D-Truck — 5 шт.
- Renault Master — 4 шт.
- Scania P-Series — 4 шт.
- Sinotruk Sitrak C7H — 4 шт.
- Volkswagen Crafter — 3 шт.
- Mercedes-Benz T1/T2 — 2 шт.
- Scania G-Series — 2 шт.
- Scania R-Series — 2 шт.
- Zoomlion ZTC300V — 2 шт.
- DAF XF — 1 шт.
- Ford Trucks 1833 DC — 1 шт.
- MAN TGM — 1 шт.
- Mercedes-Benz Arocs — 1 шт.
- Sinotruk Hohan N7G — 1 шт.
- XCMG QY50K — 1 шт.
- Zoomlion ZTC250V — 1 шт.
- Zoomlion ZTC500H — 1 шт.
- Мазик 6501 — 1 шт.
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими у червні були фургони (17 шт.), самоскиди (17 шт.) та сміттєвози (14 шт.). Також популярністю користувалися бортові тентовані (13 шт.) та бортові (8 шт.).
Лідерами стали Reform 0201022G (кузов на базі Citroen Jumper, 10 шт.), АВ СПЛАВ E2AA18H17-4025 (6 шт.) та СКС IVAT280-01БП (4 шт.).
- Reform 0201022G (фура на базі Citroen Jumper) — 10 шт.
- АВ СПЛАВ E2AA18H17-4025 — 6 шт.
- АТ АТВ-2/2 (для шасі Dayun CGC1120) — 4 шт.
- АТ АТВ-4/2 (держи шасі Dayun CGC1140) — 4 шт.
- СКС IVAT280-01БП — 4 шт.